In die stille agterkamer

Gedigte by skilderye van Jan Mankes (1889–1920)

Marlene van Niekerk

ISBN:

9780798176545

Uitgewer:

Human & Rousseau

Datum Vrygestel:

Januarie 2018

Prys (incl. VAT):

R 340,00

Formaat:


Oor hierdie boek:

Met hierdie twee bundels beeldgedigte stel Marlene van Niekerk op ’n oorspronklike en toeganklike manier twee minder bekende Nederlandse skilders bekend: Adriaen Coorte (gebore tussen 1658 en 1664 en oorlede in 1707) en Jan Mankes (1889-1920). Sy  lewer daarmee nogeens ’n bewys van die vernuwende en selfvernuwende aard van haar werk. Gesant van die mispels en In die stille agterkamer bevat elk ’n dosyn of wat skilderye, in kleur afgedruk, telkens vergesel van ’n beeldgedig in Afrikaans met die Nederlandse vertaling daarvan  as bonus vir die geïnteresseerde leser.

In al twee bundels verteenwoordig die gedigte ’n fantasieryke ondersoek na die moontlike momente van skildersinspirasie, die tegniese aspekte van die skilderproses, en die artistieke opvattings en historiese konteks van die kunstenaar: Van Niekerk maak haarself en die kyker as ’t ware tot intieme toeskouers van dié twee skilders se stillewes. Uiteindelik verteenwoordig sowel die skilderye as die gedigte  oomblikke van stille refleksie in roerige tye – die nederigste, kleinste objekte, soos wat hulle met toewyding verewig is deur Coorte en Mankes word in die gedigte versigtig herneem en insigtelik gemaak. Volgens wyle Henning Snyman is die bundels “’n poëtiese én grammatikale kragtoer, ’n verbysterende ervaring”, en ten slotte “’n ryke aanwins tot die Afrikaanse digkuns en kunsbeskouing”.

Die publikasie van hierdie twee bundels ekfrastiese verse is ’n sonderlinge gebeurtenis, en ’n merkwaardige toevoeging tot enige poësie- én kunsliefhebber se rak. 

VERWANTE BOEKE

Immigrant

Ena Jansen, Elisabeth Eybers

Ingrid Jonker: Versamelde gedigte

Ingrid Jonker

Ko lat ons sing

Adam Small

Prins

Ryan Pedro

Gesant van die mispels

Marlene van Niekerk

Oolog

Nathan Trantraal

Asof geen berge ooit hier gewoon het nie

Pieter Odendaal

Die stomme aarde: 'n keur

Wilma Stockenström

Môre en gistraand en die einde van die maand

Philip De Vos

Alles het niet kom wôd

Nathan Trantraal

Rooiborsduif

Breyten Breytenbach, Charl-Pierre Naudé

'n Vry vrou

Antjie Krog, Karen de Wet

Kaar

Marlene van Niekerk

Vers & vrou

Karen de Wet

Uit die kroes

Lynthia Julius

Radbraak

Jolyn Phillips

Al die lieflike dade

Charl-Pierre Naudé

Soekenjin

Bibi Slippers

Nou in infrarooi

Tom Dreyer

Ontaard

Pieter Odendaal

die na-dood

Breyten Breytenbach

Fotostaatmasjien

Bibi Slippers

Ek en jy bestaan nie

Danie Marais

Versamelde poësie

D.J. Opperman

om my kastele in Spanje te sloop

Jaco Barnard-Naudé

Mede-wete

Antjie Krog

Die maan is swart

Adam Small, Ronelda Kamfer

Plunder

Antjie Krog

Nootvat. Kwashaal. Stapel

Bernard Odendaal

Kinderlê

Lynthia Julius

Die lewe is 'n asem lank

Frieda van den Heever, Frieda van den Heever

Bientang

Jolyn Phillips

Jan, Piet, Koos en Jakob

Loftus Marais

Hammie

Ronelda Kamfer

’n Hunkering se grein

Johann de Lange

Mens dier ding

Alfred Schaffer, Zandra Bezuidenhout

Katalekte

Breyten Breytenbach

Stil punt van die aarde

Johann de Lange

Om die gedagte van geel

Petra Müller

Vers en vlam

Jeanette Ferreira

Die meeste sterre is lankal dood

Johann de Lange

Klawerjas

Adam Small

Die singende hand

Breyten Breytenbach

Vyf-en-veertig skemeraandsange

Breyten Breytenbach

Chinatown

Ronelda Kamfer

Liefde en verset

André le Roux

Swatland

Ashwin Arendse

Moerstaāl

Loit Sōls

Staan in die algemeen nader aan vensters

Loftus Marais

Pienk ceramic-hondjies

Ryan Pedro